This site is for archive purposes. Please visit www.eliamep.gr for latest updates
Go to Top

Οι καταναλωτές στην Ευρωζώνη υποβαθμίζουν τους πολιτικούς κινδύνους

Scmieding,Holger , Pickering, Kallum , Hense, Florian, (2017), “Οι καταναλωτές στην Ευρωζώνη υποβαθμίζουν τους πολιτικούς κινδύνους”, Καθημερινή, 22 Απριλίου

Στις αρχές του 2016 η κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου είχε αυξήσει σημαντικά το πραγματικό εισόδημα των καταναλωτών, επιτρέποντάς τους να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για άλλα αγαθά και υπηρεσίες αφού είχε περιοριστεί σημαντικά ο λογαριασμός για πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Αυτό που είναι πολύ ενδιαφέρον είναι πως η πρόσφατη άνοδος των τιμών του πετρελαίου δεν έχει πλήξει τις προοπτικές της κατανάλωσης, αν εξαιρέσουμε μια πολύ σύντομη περίοδο πέρυσι το καλοκαίρι. Φαίνεται πως η βελτίωση βασικών οικονομικών μεγεθών ήταν τόσο σημαντική ώστε αντιστάθμισε την επίπτωση από την άνοδο του πετρελαίου. Ταυτόχρονα μειώνεται η ανεργία. Βέβαια, η ανεργία στην Ευρωζώνη εξακολουθεί να βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, καταγράφηκε στο 9,5% τον Μάρτιο, ωστόσο η αγορά εργασίας κινείται γρήγορα προς τη σωστή κατεύθυνση. Στη διάρκεια του 2016 η απασχόληση είχε αυξηθεί κατά 1,3% με αποτέλεσμα ο αριθμός των ανέργων να μειωθεί κατά 1,3 εκατ. από τα 16,7 εκατ. τον Φεβρουάριο του 2016 στα 15,4 εκατ. τον Φεβρουάριο του 2017. Το ποσοστό της ανεργίας έχει μειωθεί σημαντικά από το επίπεδο του 12,1% τον Απρίλιο του 2013 και είναι πλέον ελάχιστα κάτω από τον μέσο όρο για την περίοδο μετά το 1998 (9,6%). Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία από έρευνες για τις προθέσεις των εταιρειών σχετικά με προσλήψεις, το πιθανότερο είναι πως αυτές θα αυξηθούν το επόμενο διάστημα.

Σχετικές Αναρτήσεις