ΣΕΤΕ (2014) “Τουριστικός Στρατηγικός Σχεδιασμός 2021: Οδικός Χάρτης Υλοποίησης“, Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ιούλιος 2014.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Τα επόμενα 8-10 χρόνια ο Τουρισμός θα αποτελέσει κινητήρια δύναμη της ελληνικής οικονομίας. Oι διεθνείς επισκέπτες θα φθάσουν τα 22-24 εκατ., με παράλληλη αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι. H συνολική συνεισφορά (σε σχέση με το 2013) σε AEΠ1 θα είναι 45-48 δισ. Ευρώ (+16 δισ. Ευρώ) και ~1 εκατ. θέσεις εργασίας (+300 χιλιάδες).
Η κύρια προτεραιότητα είναι η δημιουργία ενός ισχυρού και διαφοροποιημένου χαρτοφυλακίου προϊόντων. Έχουν οριστεί έξι «κύρια» προϊόντα, καθώς και μια σειρά από «συμπληρωματικά και εξειδικευμένα προϊόντα». Για κάθε ένα από τα κύρια προϊόντα έχει αναπτυχθεί εξειδικευμένο πλάνο που περιλαμβάνει την κατάλληλη στρατηγική αγοράς, τμηματοποίηση πελατείας, ανάπτυξη υποδομών και στρατηγική προώθησης.
Για την περίοδο 2014-2020 θα χρειαστεί αύξηση των μέσων ετήσιων επενδύσεων. Βασικό μέρος των απαιτούμενων επενδύσεων αφορά στην στοχευμένη αναβάθμιση καταλυμάτων και στην ενίσχυση και δημιουργία νέων υψηλής ποιότητας υποδομών για το ναυτικό τουρισμό. Κρατικοί και κοινοτικοί πόροι (π.χ. ΕΣΠΑ) θα πρέπει να αξιοποιηθούν προσεκτικά, ώστε να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητά τους και να αποτελέσουν «πόλο» έλξης και ιδιωτικών επενδυτικών κεφαλαίων.
Σχετικές αναρτήσεις:
- Böwer, U., Michou, V. & Ungerer, C. (2014) “European Economy: The Puzzle of the Missing Greek Exports“, Economic Papers 518, European Commission, Ιούνιος 2014.
- WEF (2013) The Travel & Tourism Competitiveness Report 2013: Reducing Barriers to Economic Growth and Job Creation, Geneva: World Economic Forum.