This site is for archive purposes. Please visit www.eliamep.gr for latest updates
Go to Top

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2014: Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά παραμένουν οι πλέον δημοφιλείς γλώσσες…

Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2014: Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά παραμένουν οι πλέον δημοφιλείς γλώσσες, αφού είναι αυτές που διδάσκονται περισσότερο ως ξένες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση των κρατών-μελών της ΕΕ28, κατά το έτος 2012…

… τα Ισπανικά, ωστόσο, παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη αύξηση, με ολοένα και περισσότερους μαθητές να τις διδάσκονται.

Στην ΕΕ28, το 2012 η Αγγλική γλώσσα ήταν η πλέον διαδεδομένη γλώσσα που διδάσκονταν οι μαθητές στην υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με το 96,7% των μαθητών να τη μαθαίνουν. Ακολουθούν -με μεγάλη διαφορά- τα Γαλλικά (34,1%), τα Γερμανικά (22,1%) και τα Ισπανικά (12,2%). Η σημασία της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα στην ΕΕ επιβεβαιώνεται επίσης από την ηγετική θέση που κατέχει σε όλα σχεδόν τα κράτη-μέλη.

Από την ένταξη της Κροατίας -τον Ιούλιο του 2013- και έπειτα, υπάρχουν στην ΕΕ 24 επίσημα αναγνωρισμένες γλώσσες. Υπάρχουν επίσης γηγενείς περιφερειακές, μειονοτικές γλώσσες και ορισμένες γλώσσες που έφεραν μαζί τους στην ΕΕ μαζί οι πληθυσμοί που μετανάστευσαν και εγκαταστάθηκαν εδώ.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, η οποία γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 26 Σεπτεμβρίου, η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) δημοσιεύει στοιχεία σχετικά με τη διδασκαλία των γλωσσών στα σχολεία. Οι γενικοί στόχοι και οι επιδιώξεις από αυτή την εκδήλωση είναι η ευαισθητοποίηση του κοινού αναφορικά με τη σπουδαιότητα και τα πλεονεκτήματα που εκπορεύονται από την εκμάθηση ξένων γλωσσών. η προώθηση της γλωσσικής και πολιτισμικής πολυμορφίας της Ευρώπης. η ενθάρρυνση της δια βίου εκμάθησης γλωσσών, τόσο εντός όσο και εκτός σχολείου.

Ολοένα και περισσότεροι μαθητές διδάσκονται τα Ισπανικά ως ξένη γλώσσα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Τα ποσοστά των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που διδάσκονται Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά ή Ισπανικά ως ξένη γλώσσα έχουν αυξηθεί μεταξύ 2005 και 2012 στο επίπεδο της ΕΕ, σε διαφορετικό βαθμό για την κάθε γλώσσα. Σε σχετικούς όρους λοιπόν, η πιο εντυπωσιακή αύξηση καταγράφτηκε στην εκμάθηση των Ισπανικών, αφού το ποσοστό των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση που μάθαιναν τη γλώσσα αυξήθηκε από 7,4% το 2005 σε 12,2% το 2012.

Table1