Ανταγωνιστικότητα είναι η ικανότητα των επιχειρήσεων μιας οικονομίας να διαθέτουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους τόσο στην εγχώρια, όσο και στη διεθνή αγορά σε σχέση με τις επιχειρήσεις άλλων χωρών. Η ανταγωνιστικότητα μιας οικονομίας εξαρτάται από το επίπεδο των τιμών (price competitiveness), το κόστος παραγωγής (cost competitiveness) και τα λοιπά ποιοτικά χαρακτηριστικά των παραγόμενων προϊόντων και υπηρεσιών (non-price competitiveness).
Η μεταβολή του θεσμικού πλαισίου (κανόνων) που διέπει μία αγορά (εργασίας, προϊόντων-υπηρεσιών, χρήματος, κεφαλαίων) ή ένα πεδίο δημόσιας πολιτικής.
Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των εγχώριων προϊόντων-υπηρεσιών, μέσω της μείωσης του κόστους εργασίας. Είναι εναλλακτική της (εξωτερικής) υποτίμησης όπου η αύξηση της ανταγωνιστικότητας γίνεται μέσω της υποτίμησης του εγχώριου νομίσματος.
Το μέσο κόστος εργασίας (μισθολογικό και μη-μισθολογικό) για την παραγωγή μιας μονάδας προϊόντος. Αποτελεί μονάδα μέτρησης της ανταγωνιστικότητας σε όρους κόστους.
Το προϊόν που παράγει κατά μέσο όρο μια μονάδα παραγωγικού συντελεστή, όπως είναι το κεφάλαιο και η εργασία.
Ο σταθμισμένος μέσος όρος διμερών πραγματικών συναλλαγματικών ισοτιμιών μεταξύ του εγχώριου νομίσματος και των νομισμάτων των βασικότερων εμπορικών εταίρων μιας οικονομίας. Αποτελεί έναν δείκτη ανταγωνιστικότητας σε όρους τιμών.